fbpx
 
Sotsiaalme
Sotsiaalmeedia trendid
20.01.2023

Ei ole vahet, kas sinu klientideks on milleeniumlased, lapsevanemad, väikeettevõtte omanikud või tulevased spetsialistid, kõige paremini jõuad nendeni ikka sotsiaalmeedia kaudu. Sotsiaalmeediat kasutab aktiivselt 3.6 miljardit inimest üle terve maailma ning aastaks 2025 on tõenäoliselt see arv kasvanud lausa üle 4.5 miljardi.

Ilmselt ei tule enam üllatusena see, et videod on siin selleks, et jääda. Sotsiaalmeedia platvormide algoritmid soosivad juba pikemat aega sisu, mis paneb inimesed peatuma ning sisu kauem tarbima. Sellest tulenevalt on 2024. aastal populaarsete sotsiaalmeedia rakenduste nimekirjas esikohal just need platvormid, mis pakuvad inimestele lihtsat ning kiiret meelelahutust, kasulikke nõuandeid ning inspiratsiooni.

Sotsiaalmeedia platvormid on pidevas arengus ning alatihti on põhjust avastada uusi ning põnevaid platvorme. Vaatamegi üle mõned platvormid, mille edul tasuks see aasta kindlasti silma peal hoida.

 

  1. TikTok

Kuigi TikTok on viimastel aastatel teinud hüppelise kasvu, on see rakendus paljude turundajate jaoks lapsekingades, andes julgematele brändidele võimaluse silma paista ning uusi asju katsetada. Kui me just rääkisime sellest, et videod (ja ennekõike just lühivideod) on siin selleks, et jääda, siis TikToki populaarsuse pidev kasv on selle suurepäraseks tõestuseks. TikTok on aga midagi palju enamat, kui lihtsalt lühiklippide jagamiseks mõeldud platvorm, see annab võimaluse erinevate kogukondade tekkeks ning teiste sisuloojatega suhtlemiseks.

 

  1. BeReal

Oleme ka varasemalt rääkinud sellest, et tarbijal on nüüdseks tekkinud reklaamipimedus ning üha enam soovitakse high-end videote ja visuaalide asemel näha ehtsust ning töötlemata sisu. See kiiresti populaarsust koguv platvorm annab just selleks võimaluse ning kasutajad saavad jagada in-the-moment sisu. Kuigi platvormil ei ole võimalik brändidel osta tasulist reklaami või luua ettevõtte (business) kontot, on paljud brändid edukalt pannud BeReal platvormi oma kasuks tööle ning leidnud viisi jälgijatega 1:1 suhtluseks. Selle platvormi eeliseks on hetkel veel see, et paljud brändid ei ole BeReal platvormi oma digistrateegiasse sisse kirjutanud, mis annab julgetele katsetajatele võimaluse liituda kogukonnaga, proovida midagi uut ning rakenduses loodud sisu testida.

 

  1. Reddit

Redditi rakendus on Eesti kasutajate seas veel tundmatu, kuid tegu on kogukonnakeskse sisu koondajaga, millel on igakuiselt üle 48 miljoni aktiivse kasutaja. Reddit annab kasutajatele võimaluse üles laadida erinevatel teemadel postitusi lingi, pildi või video formaadis. Mis aga teeb Redditi nii populaarseks? Kasutajatele meeldib platvormi puhul ennekõike see, et nad saavad ise otsustada, millist sisu nad näevad ja tarbivad. Samuti toetab platvorm suuresti kogukonnatunnet. Platvormi kasutajad ei suhtu hästi nendesse brändidesse, kelle peamine eesmärk on müüa. Siin on peamiseks eesmärgiks kogukonda panustamine ning sellesse kuulumine.

 

Muidugi ei pea sa olema kohal igal platvormil, mis praegu pop on. Iga uue sotsiaalmeedia kanali loomise juures peaks ennekõike endalt, kui turundajalt küsima – kas see täidab eesmärki, kas selleks on ressurssi, kas selles kanalis asub minu sihtrühm ning kas ma suudan neile seal kanalis pakkuda väärt sisu.